Газовите системи на двигателите с директно впръскване на бензина стават все по-популярни, като по този начин задвижват пазара, така че монтажниците на LPG са принудени да отговорят на търсенето и да разработят по-ефективни горивни системи. Попитахме Марек Безубик, специалист по техническа поддръжка на AC S.A. gazeo.pl няколко въпроса относно STAG 400 DPI.
gazeo.pl: Търсени ли са инсталационните комплекти STAG 400 DPI?
Марек Безубик: Досега се смяташе, че двигателите с директно впръскване не харесват газовото гориво, преобразуването е нерентабилно и не е налице ефективно гориво за зареждане с LPG. Доказано е, че това е само един от митовете, с който ние, производителите на газови системи, трябва да се справим. Интересът към инсталацията STAG 400 DPI нараства. Това е резултат от нашия непрекъснато разширяващ се списък от автомобили, които се поддържат от нашата система. Всички коли (100%) са тествани. Също така разширяваме мрежата от фирми, в които системата може да бъде инсталирана. Едновременно с това извършваме и образователна дейност за шофьори, на портала gazeo.pl.
Какъв е процентът на бензиновите двигатели с директно впръскване, налични на пазара, които в момента може да им бъде инсталирана LPG система чрез използване на системата STAG 400 DPi? Ние съсредоточаваме нашите проучвания върху моделите на автомобили, популярни не само в Полша, но и в света. Нашата оферта достига до 40 пазара в света, а двигателите с директно впръскване се използват в почти всички от тях. Нашата цел е да подготвим оферта за всички двигатели. Известно е обаче, че този процес отнема известно време и включва доста големи разходи. Стремим се да популяризираме LPG системата в двигатели с директно впръскване на бензин.
Как системата STAG 400 DPI е адаптирана да поддържа нови двигатели?
Процесът винаги е един и същ. Преди монтажа се проверява преди всичко двигателят, особено бензиновите инжектори (за правилна работа и ефективност). Системата за газ е инсталирана. Въз основа на данните, събрани по-рано от тестването, е разработена подходяща програма за анализ на даден двигател. Това отнема от 7 до 14 дни, в зависимост от двигателя. След това автомобилът трябва да премине през серия тестове за дълги разстояния (около 20 000 км), след което двигателят се тества отново. Ако не се открият признаци на прекомерно износване, кодът на двигателя се въвежда в софтуера и се публикува.
Колко е податлив STAG 400 DPI контролерът по отношение на адаптацията към решенията, използвани в съвременните двигатели? Колко време ще може системата да поддържа модерни двигатели?
Възможностите на контролера се използват във възможно най-голяма степен, т.е. могат да поддържат всички двигатели с директно впръскване, произведени до 2012 и 2013 година.
Предвиждате ли контролерът STAG 400 DPI да бъде заменен с нов?
Новият контролер вече се разработва. Това ще бъде много по-нова и напреднала разработка в полза на най-новите системи за директно впръскване на бензин.
Ще развиете ли още системата, базирана на LPG, или ще предложите ново решение за директно впръскване на течен пропан-бутан в горивната камера?
Да разбира се, денонощно работим по въпроса и ще предложим най-доброто на нашите клиент.