AutoGas - газови инжекциони
Велико Търново: 0876 994 406 Хасково: 0886 425 912

Как работи газовият инжекцион?


компоненти на газовия инжекцион
Съвременните автомобили имат много прецизна електроника и често отхвърлят опитите за монтаж на обикновена газова уредба от първо и второ поколение. Газовият инжекцион е трето поколение газова уредба, която ви предоставя възможност да използвате за гориво газ — икономичност, мощност и надежност. Става въпрос за микропроцесорна система, следяща работата на бензиновия инжекцион на автомобила, модулиращ импулсите на бензиновите инжектори и осъществяващ последователното фазово електронно впръскване на газообразен пропан бутан. При тази система в смукателния колектор не се натрупва гориво, което повишава безопасността и надежността, така че системата е подходяща за всички нови автомобили, както и за всеки двигател с електронно многоточково впръскване на горивото.
Системата предлага отлична работа както на газ така и на бензин, като мощността и разходът на гориво на автомобила приятно ще ви изненадат. Икономията на гориво се дължи на прецизното управление на впръскваното гориво. Не е нужно излишно обогатяване на горивната смес, затова няма прекален разход на гориво, а вредните емисии са много малки. Монтажът на газови уредби за автомобили, специално оборудвани със система за впръскване на гориво (инжекцион), както и цялостната му експлоатация, имат много нюанси. Ако подходите внимателно, още при инсталирането ще установите, че както при системите на газ, така и при тези на бензин, е необходимо дозиране, съобразено с нуждите на двигателя, но в действителност подаването на газ е принудително.
Системите с разпределено впръскване на газ, които се използват в Европа, структурно са по-сложни и следователно са по-скъпи. Най-общо газовите системи могат да бъдат класифицирани в следните групи:
1) според метода на образуване на смесите:
— традиционни ежекторни система с външно образуване на смесите, където регулаторите на постъпващото към двигателя газово гориво се смесва с отделен смесител «газ-въздух»;
— система за впръскване с централни или с разпределени по цилиндри впръсквания на газ.
2) според метода на запалване на газовото гориво:
— системи с електроискрова запалителната система;
— газодизелови системи.
В сравнение с механичните системи, системите на газ притежават редица предимства, сред които:
— точно дозиране на подаването на газ;
— нисък разход на гориво;
— намаляване на мощността на двигателя само с 2-3% (при системите от първо и второ поколение с 5-7%);
— намаляване на вредните емисии при Евро-3 и Евро-4;
— липсата на режим, който води до рязко повишаване на температурата на входните и изпускателните клапани, както и избягване на проблемите, свързани с тях.